خبرهای داغ:
رياست دفتر رهبر معظم انقلاب:

امام خميني(ره) موقوفات را  در كشور احیا کرد

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه رضاخان در نابود کردن موقوفات نقش زیادی داشت اما امام خميني(ره) موقوفات را احیا کرد، گفت: وقف پشتوانه محکم و قوی مسائل مذهبی بود و رضاخان با اصل و اساس دین مشکل داشت.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۶۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱

به گزاري خبرگزاري بسيج از گلپايگان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آیین افتتاح ۱۵ واحد مسکونی اوقاف در گلپایگان اظهار کرد: امام اوقاف و موقوفات را احیا کرد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، با بیان اینکه نقشی که رضاخان در نابود کردن موقوفات داشت، هیچ کسی نداشت، گفت: موقوفات و رقبات پشتوانه محکم و قوی مسائل مذهبی بود و رضاخان با اصل و اساس دین مخالف بود.

وی با اشاره به اینکه رضا خان با هرکسی یا چیزی که برای دین کار می کرد مخالف بود، عنوان کرد:  سالهای آخر عمر کثیف این فرد مردم جرأت نداشتند دسته های سینه زنی و روضه خوانی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه یکی از خیانت های بزرگ او نابود کردن موقوفات بود، یاداور شد: اصلاحات ارضی یکی از اصولی بود که در آن دستور داد رقبات و موقوفات به مالکیت کشاورزان درآید و همین کار حتی در شهر گلپایگان صورت گرفت تا اصل موقوفات نابود شود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، افزود: امام دستور داد که تمام اسنادی که دلالت بر مالکیت کشاورزان دارد باطل شود و باید موقوفه ها بازگردد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید بداند این سلسله خبیث چه بر سر کشور اورد، عنوان کرد: ۴۰ هزار مستشار امریکایی در آن دوره در کشور وجود داشت که حقوق های کلان می گرفتند و استوارهای امریکایی بر مقامات عالی رتبه ما فرماندهی می کردند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه رضاخان می خواست  حجاب را نابود کند ولی موفق نشد، یادآور شد: زمانی بود که در شهر خود ما گلپایگان ماموری با کشیدن چادر زنان از سرشان برای خود لحاف برای کرسی درست می کرد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: اعتقادت مردم در عمق جان مردم است و ریشه در نهاد وجودی مردم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان اوقاف، یکی از نهادهایی است که تاکنون موفق و پویا بوده است، گفت: اگر دین و مذهب ما تشیع است به برکت وجود امامزادگان است و در طبرستان (گیلان، مازندران، گلستان) امامزادگان بدون هیچ نظامی گری و تبلیغ مردم را به مذهب تشیع دعوت کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار